PRELEKCJE

 

Archaica: The Path Of Light "behind the scenes" - krótko o utrzymaniu i rozwijaniu kodu całej gry, w tym edytora i silnika w pojedynkę.

Utrzymanie i rozwijanie w pojedynkę kodu całej gry, w tym edytora i własnego silnika jest nie lada wyzwaniem. Opowiem krótko o założeniach jakie podjąłem w trakcie prac, o swoim spojrzeniu na prostotę kodu, o tym z jakich dobrych programistycznych praktyk zrezygnowałem, a przy jakich zostałem i jaki to miało wpływ na moją pracę. W jaki sposób organizowałem kod aby maksymalnie oszczędzać czas przy dodawaniu nowych rzeczy. Co było najbardziej męczące, a co nie; co nużące, a co dawało dużo satysfakcji. O zdecydowanie różnych problemach dotyczących tworzenia gry, edytora i silnika. Oraz o wyrobieniu sobie nawyku, że pisząc wszystko samemu każda niedoróbka prędzej czy później wróci do ciebie ze zdwojoną siłą ;) Język: C++

Co mają wspólnego mamuty i gry indie? Czyli prawdziwie "indycza" historia gry “Archaica: The Path Of Light”. Wpadki i sukcesy.

Tworzenie gry i jej wydanie nie jest łatwym procesem, zwłaszcza gdy robi się to po raz pierwszy. Jest wówczas pełne błędnych decyzji powtarzanych na różnych etapach produkcji. Można o nich słuchać wielokrotnie, np. podczas tej prelekcji, jednak to nie uchroni przed ich popełnianiem. ;) Z perspektywy własnego doświadczenia opowiemy o decyzjach: designerskich, producenckich, marketingowych i wydawniczych, tych złych i dobrych, a także o ich skutkach, na przykładzie naszej gry “Archaica: The Path Of Light”.