PRELEKCJE

 

Screen-Space Rendering dla opornych

Upowszechnienie się tzw. rendererów opóźnionych (deferred) w grach komputerowych, oraz wynikający z nich rozdział obliczeń geometrycznych i cieniowania, spowodowały eksplozję technik renderowania w tzw. przestrzeni ekranu. Oświetlenie, ambient occlusion, odbicia, raymarching i wiele rozbudowanych efektów post-procesowych działa w ten sposób. Ich wspólnym mianownikiem jest fakt, iż nie renderują właściwej geometrii 3D, a jedynie pełnoekranowy prostokąt. Uczestnicy tego warsztatu będą mieli szansę zrozumieć zasadę działania sporej części potoku renderującego współczesnych gier. Krótkie teoretyczne wprowadzenie przygotuje uczestników do napisania w dalszej części własnych efektów przestrzeni ekranu z użyciem projektu ShaderToy. Zalecana jest kompetencja w jakimkolwiek silnie typowanym języku typu C (np. C, C++, C#, Java, GLSL, HLSL), gdyż wykorzystywany będzie język GLSL. Do uruchomienia ShaderToy (http://www.shadertoy.com/) potrzeba przeglądarki wspierającej WebGL.